advocaten

C.F. Korvinus

Cees Korvinus is sinds 1977 advocaat te Amsterdam. Van 2009 tot 2011 was hij voorzitter van de VARA. Hij was partner bij verscheidene kantoren, en is sinds 1 mei 2022 als partner verbonden aan het kantoor Korvinus Zandt Bruinsma Rafik advocaten.

Hij is lid van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten (NVSA), de European Criminal Bar Association (ECBA) en van de Vereniging van Tuchtrechtadvocaten (Disciplina). Daarnaast is Cees Korvinus langdurig lid geweest van de Raad voor Strafrechttoepassing en Jeugdbescherming (RSJ). Cees Korvinus gaf verscheidene cursussen in het kader van de Permanente Opleiding van de Nederlandse Orde van Advocaten. Ook verleende hij zijn medewerking aan verschillende televisie- en radioprogramma's, waaronder 'Barend & Van Dorp', 'Pauw & Witteman', 'Pro Deo', '16 miljoen rechters', 'NOVA' en 'Kijken in de ziel'.

Zoals alle advocaten bij KZBR is Cees Korvinus geregistreerd in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse Orde van Advocaten met als hoofdrechtsgebieden strafrecht en TBS. Op grond van deze registratie behaalt hij elk kalenderjaar, volgens de normen van de NOVA, opleidingspunten op dit rechtsgebied.

• commuun strafrecht, met name in megastrafzaken
  • economisch strafrecht
  • fiscaal strafrecht
  • internationaal strafrecht
  • uitlevering/overlevering
  • cassatiezaken
  • wet Bibob zaken/ Bestuursstrafrecht
  • tuchtrecht
korvinus@kvrzadvocaten.nl

P.J. Zandt

Pieter Zandt is sinds 2001 advocaat. Eerst is hij werkzaam geweest bij Tanger C.S. advocaten te Velsen-Zuid en Korvinus Abeln Advocaten. Vanaf 1 januari 2011 was Pieter Zandt als partner verbonden aan KVRZ advocaten en sinds 1 mei 2022 aan KZBR advocaten .

Pieter Zandt is lid van de European Criminal Bar Association (ECBA).

Zoals alle advocaten bij KZBR is Pieter Zandt geregistreerd in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse Orde van Advocaten met als hoofdrechtsgebieden strafrecht en TBS. Op grond van deze registratie behaalt hij elk kalenderjaar, volgens de normen van de NOVA, opleidingspunten op dit rechtsgebied.

• commuun strafrecht, met name in megastrafzaken
  • economisch strafrecht
  • fiscaal strafrecht
  • internationaal strafrecht
  • uitlevering/overlevering
  • cassatiezaken
  • wet Bibob zaken/ Bestuursstrafrecht
  • TBS
  • verkeersstrafrecht (invordering rijbewijs; forse snelheidsovertredingen, rijden onder invloed; betrokken bij een aanrijding e.d)
zandt@kvrzadvocaten.nl

R.A. Bruinsma

Raymond Bruinsma studeerde Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Utrecht. Tevens volgde hij onder meer vakken op strafrechtelijk gebied aan de Universiteit van Pretoria (Zuid-Afrika).

Na zijn studie trad Raymond Bruinsma in dienst bij een internationaal advocatenkantoor, waar hij het opleidingsprogramma van de ‘Law Firm School’ succesvol afrondde. In 2013 maakte hij de overstap naar het strafrecht. Sindsdien heeft hij uiteenlopende strafzaken behandeld.

Zoals alle advocaten bij KZBR is Raymond Bruinsma geregistreerd in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse Orde van Advocaten met als hoofdrechtsgebied strafrecht. Op grond van deze registratie behaalt hij elk kalenderjaar, volgens de normen van de NOVA, opleidingspunten op dit rechtsgebied.

• Algemene (commune) strafzaken
  • Jeugd(straf)recht
  • zedenzaken
  • gewelds- en vermogensdelicten
  • levensdelicten
  • drugszaken
  • ontnemingszaken
  • beklagzaken tegen inbeslagname
  • bijstand aan benadeelde partijen
  • sanctierecht
bruinsma@kvrzadvocaten.nl

M. Rafik

Mohamed Rafik heeft gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en heeft ruime ervaring in het strafrecht. Hij begon in 2008 als griffier in strafzaken bij de rechtbank Rotterdam. Sinds 2018 is hij advocaat en heeft hij gewerkt bij gerenommeerde advocatenkantoren. Vanaf 2021 was Mohamed verbonden aan Korvinus Van Roy & Zandt advocaten en sinds 1 mei 2022 bij Korvinus Zandt Bruinsma Rafik advocaten.

Naast zijn werk als advocaat is Mohamed Rafik lid van de PILP Adviesraad, voorzitter van de werkgroep Strafrecht van het Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (NJCM) en lid van de Nederlandse Vereniging van Jonge Strafrechtadvocaten (NVJSA).

Zoals alle advocaten bij KZBR is Mohamed Rafik geregistreerd in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse Orde van Advocaten met als hoofdrechtsgebied strafrecht. Op grond van deze registratie behaalt hij elk kalenderjaar, volgens de normen van de NOVA, opleidingspunten op dit rechtsgebied.

• Algemene (commune) strafzaken
  • Economisch strafrecht